Aż 70% pracodawców wręcza podarunki swoim pracownikom na Boże Narodzenie, a pracownicy czują się docenieni kiedy otrzymują prezent od szefa. Ich radość może jednak nie trwać długo, kiedy podarunek, który otrzymają będzie zbyt niskiej wartości – takie wnioski płyną z badania ICAN Institute „Podarunki dla pracowników 2019”.
W oparciu o wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie Edenred Polska w lipcu br. na próbie 204 przedsiębiorstw wśród 537 pracowników różnych branż i stanowisk, zatrudnionych w średnich i dużych przedsiębiorstwach - powstała najnowsza publikacja Edenred Polska „Mikołaj w pracy – Podarunki dla Pracowników 2019”.
Adresujemy ją w szczególności do pracowników działów HR, które co roku stqją przed wyborem „odpowiedniego” podarunku dla pracowników firmy. Obdarowywanie jest elementem motywacji, a atmosfera świąteczna sprzyja budowaniu dobrych relacji w firmie. Poprawia się również wizerunek pracodawcy w oczach pracowników, bowiem jak przyznaje 74% badanych, podarunki od firmy są ważnym elementem budującym satysfakcję z pracy, a wg. 75% pracodawców obdarowywanie buduje pozytywną opinię o firmie.
W tej kwestii nie warto zatem oszczędzać i kierować się dotychczasową praktyką firmy w wyborze upominków świątecznych. Warto otworzyć się na nowe rozwiązania, które zdecydowanie zaskoczą zatrudnionych, a dodatkowo pozwolą im realnie cieszyć się większą wartością podarunku na święta. Jak przyznaje ponad 60% ankietowanych średnia wartość podarunku od firmy wynosi ok 400zł, co jest zdecydowanie zbyt niską kwotą biorąc pod uwagę przybliżony koszt organizacji świąt w polskiej rodzinie, tj. 1200zł.
O jakich rozwiązaniach mowa? Czy skorzystać z nich mogą wszystkie firmy, bez względu na wielkość i zasobność? Jaki podarunek może zastąpić tradycyjne paczki i bony podarunkowe?
Zapraszamy do raportu Mikołaj w pracy – Podarunki dla Pracowników 2019. https://podarunki.edenred.pl/