Już co drugi senior (osoby pow. 60 r.ż.) zamienił gotówkę na cyfrowe płatności, w czasach pandemii.
Już co drugi senior (osoby pow. 60 r.ż.) zamienił gotówkę na cyfrowe płatności, w czasach pandemii. Takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez Edenred Polska - lidera w zakresie cyfrowych rozwiązań motywacyjnych i lojalnościowych w Polsce i na świecie. Badanie online, przeprowadzone w lipcu b.r. na grupie reprezentatywnej 1500 osób miało na celu sprawdzenie - Jak pandemia wpłynęła na zmianę nawyków płatniczych w Polsce? Wnioski, które prezentujemy napawają optymizmem, bowiem ostatnie miesiące pokazały dynamiczny wzrost popularności cyfrowych rozwiązań płatniczych u pracowników, wszystkich grup wiekowych.
2020-07-15, 14:18

Już co drugi senior (osoby pow. 60 r.ż.) zamienił gotówkę na cyfrowe płatności,
w czasach pandemii.

 Takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez Edenred Polska  - lidera w zakresie cyfrowych rozwiązań motywacyjnych i lojalnościowych  
w Polsce i na świecie.

 Badanie online, przeprowadzone w lipcu b.r. na grupie reprezentatywnej 1500 osób miało na celu sprawdzenie - Jak pandemia wpłynęła na zmianę nawyków płatniczych w Polsce? Wnioski, które prezentujemy napawają optymizmem, bowiem ostatnie miesiące pokazały dynamiczny wzrost popularności cyfrowych rozwiązań płatniczych u pracowników, wszystkich grup wiekowych.

 Ponad 45% pracujących Polaków zmieniło swoje nawyki zakupowe – chętniej, niż dotychczas płacą kartami płatniczymi oraz dokonują zamówień przez Internet.  Co ciekawe, spośród tej grupy
na szczególną uwagę zasługują seniorzy, czyli osoby powyżej 60 r. życia. To w tej grupie wiekowej już co drugi pracownik zamienił gotówkę na cyfrowe płatności.

 Zaufanie do płatności cyfrowych wzrosło bardzo szybko, a ponad 77% badanych wskazało karty jako środek płatniczy, którym obecnie najchętniej płacą za zakupy.  Wygodna forma płatności (80%), szybki sposób płatności (71%) bezpieczeństwo  (65%), a także brak konieczności posiadania „drobnych” i niechęć do gotówki  to najczęściej padające argumenty za wyborem kart.

 Dlaczego karta płatnicza? Komunikat Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z marca b.r.
 …” o unikaniu gotówki – przekazywania jej z rąk do rąk i roznoszenia wirusów”… spowodował znaczną niechęć Polaków do jej gromadzenia. Dodatkowo, z uwagi na obserwacje WHO oraz Ministerstwa Zdrowia, jako że seniorzy są w grupie największego ryzyka zarażeniem wirusem COVID -19 –  to właśnie ta grupa, jako najliczniejsza (79%) uznała karty za bezpieczną formę płatności
i unika gotówki (10%).

 Ograniczenia epidemiczne spowodowały również, że Polacy stali się aktywnymi użytkownikami płatności mobilnych. Dodanie karty do telefonu i podpięcie jej do aplikacji Google Pay ™ lub Apple Pay nie stanowi już wyzwania dla ponad 14% ankietowanych. Co więcej na potrzebę świadczeń cyfrowych również w formie benefitów pracowniczych wskazało ponad 80% ankietowanych. To ogromny, bo aż o 62 punkty procentowe wzrost preferencji kart przedpłaconych w środowisku pracy, na przestrzeni  ostatnich 4 lat. W roku 2016 na takie benefity w firmie wskazywało tylko 15%  zatrudnionych.

 …” Marka Edenred, już przeszło 10 lat dostrzegła potencjał technologii cyfrowych,
i zamieniła papierowe świadczenia pracownicze na rzecz przedpłaconych kart – powiedziała Sylwia Bilska, GM w Edenred Polska. 10 lat cyfrowej transformacji za nami – 50 000 użytkowników kart Edenred na świecie – ogromny potencjał technologiczny.  Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy Google Pay ™ i Apple Pay dla usług przedpłaconych w segmencie B2B.  Działania naszej marki odzwierciedlają obecne trendy na rynku,  potrzeby środowiska pracy oraz środowiska naturalnego – dodała …”

 Czas pandemii wpłynął bez wątpienia na kondycję sektora benefitów pozapłacowych. Wielotygodniowy czas izolacji i pracy zdalnej sprawił, że z większości benefitów (szczególnie tych o charakterze stacjonarnym) pracownicy nie mogli skorzystać. Jak karty przedpłacone mogą to zmienić? Respondenci wskazali na ich wygodę, bezpieczeństwo i wszechstronność w użyciu,  bez względu na formę i miejsce wykonywanej pracy.

 Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie na www.edenred.pl

KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Tokarska
Specjalista ds. komunikacji marketingowej i wizerunkowej
Edenred Polska
787 095 868
22 209 82 13
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.