Prawo sprzyja hojniejszym podarunkom dla pracowników na święta
Przedsiębiorstwa właśnie podejmują decyzje odnośnie podarunków dla pracowników, które przekażą z okazji Bożego Narodzenia. Planując takie wydatki, warto je zwiększyć, biorąc pod uwagę oczekiwania pracowników i ich sytuację materialną. Co więcej to świetny moment, bo sprzyjają temu rozwiązania prawne.
2019-10-23, 12:16

Blisko 30% pracowników jest niezadowolonych z prezentów, jakie dostają od pracodawcy na Boże Narodzenie. Powodem jest głównie za niska kwota – uważa 48% ankietowanych. Prezenty są skromne – twierdzi 16% badanych, a 5% podkreśla, że podarunek od firmy jest nietrafiony. [1]

Święta Bożego Narodzenia są najbardziej wyczekiwanym okresem w ciągu roku – niestety również najbardziej kosztownym w portfelach Polaków. Średni koszt organizacji świąt w polskiej rodzinie wynosi 1200 zł[2], a minimalne wynagrodzenie to 2250 zł brutto[3]. Fakt, że 96% wynagrodzenia przeznaczamy na konsumpcję[4]  jasno wskazuje, że na same święta pozostaje niewiele. Ponadto zaplanowanie Świąt Bożego Narodzenia to duże obciążenie i spore wyzwanie dla 60% pracowników[5]. Średnia wartość podarunku od firmy dla pracownika to około 400 zł[6], co okazuje się niewystarczające.

Optymizmem nie napawają też dane dotyczące poziomu życia Polaków. Zgodnie z danymi GUS blisko 5% pracowników żyje na skraju ubóstwa, a 11% żyje na skraju ustawowej granicy ubóstwa (kwota dochodów, która uprawnia do ubiegania się o przyznanie świadczenia pieniężnego). Życie jest coraz droższe. Wynika to m.in. ze wzrostu poziomu inflacji, czego naturalną konsekwencją jest wzrost cen żywności.

Prawo sprzyja podwyżkom

Prezenty dla pracowników, również te na święta, zazwyczaj są przez pracodawców finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Do 31 października br. pracodawcy muszą wpłacić na konto funduszu o 3,4% więcej niż w okresie od stycznia do lipca 2019 r. Dodatkowo, świadczenia finansowane z ZFŚS są zwolnione z PIT do 1000 zł dla każdej zatrudnionej osoby. Zwolnieniem tym są objęte jedynie świadczenia pieniężne i rzeczowe (art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT).

Skoro zatem prawo daje takie możliwości warto, aby pracodawcy przekazali na świąteczny prezent dla pracowników więcej środków niż dotychczas. Podarunek od pracodawcy powinien mieć formę podziękowania za pracę i zaangażowanie, ale też powinien być atrakcyjny pod kątem wartości. W przeciwnym razie nie spełni swojej roli. Warto sprawdzić plecane przez firmy przedpłacone karty podarunkowe.

Więcej informacji na kartypodarunkowe.edenred.pl

[1] ICAN Institute, Podarunki dla pracowników, 2019r.

[2] Zwyczaje i wydatki świąteczne Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor. 2018r.

[3] Dane GUS 2019r.

[4] Dane GUS 2018r.

[5] Zwyczaje i wydatki świąteczne Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia na zlecenie BIG InfoMonitor. 2018r.

[6] ICAN Institute, Podarunki dla pracowników, 2019r.

KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Tokarska
Specjalista ds. komunikacji marketingowej i wizerunkowej
Edenred Polska
787 095 868
22 209 82 13
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.